stress en burn-out coaching

Stress en Burn-out coaching

In een op maat gemaakt coachingstraject leer ik je omgaan met stress en help ik je persoonlijke en professionele doelen te realiseren.

relatietherapie

Relatietherapie

Afgestemd op wat er bij jullie speelt, bied ik ondersteuning op de weg naar een relatie met minder  spanningen en meer geluk .

training

Training

 Ik bied o.a. de volgende trainingen aan ; succesvol solliciteren,  persoonlijk leiderschap en assertiviteit,

effectief communiceren. 

Stress & Burn-out coaching in 't Gooi

Iedereen heeft wel eens last van stress. Stress is een normaal onderdeel van het leven en als je regelmatig stress ervaart hoeft dat niet per se ongezond te zijn. 

Een gezonde spanning zorgt ervoor dat we een betere prestatie leveren. Langdurige blootstelling aan een grote hoeveelheid stress kan echter een negatief effect op onze gezondheid  hebben.  Als er dan ook nog onvoldoende ontspanning is, kan dat zorgen voor oververmoeidheid. Langdurige overbelasting of wel chronische stress kan tot overspannenheid of burn-out leiden.

 

Stress, oververmoeidheid en burn-out hoeven niet per se veroorzaakt te worden door werk of werkdruk. Je kunt door allerlei omstandigheden stress ervaren: levensgebeurtenissen, maatschappelijke omstandigheden en ontwikkelingen in je professionele of persoonlijke leven. Daarnaast heeft ook je persoonlijkheid grote invloed op hoe jij met stress omgaat. Eigenschappen als doorzettingsvermogen, discipline en perfectionisme zijn prachtig totdat je erin doorschiet, wat de kans op een burn-out vergroot.

 

Het lijkt vaak alsof een burn-out je ‘ineens’ overkomt. Van het ene op het andere moment kan je niet meer, je bent op en voelt je uitgeput. Vaak heb je signalen van je lichaam genegeerd of over het hoofd gezien. Voor herstel is het daarom belangrijk dat je naast meer inzicht in je eigen gedrag en patronen ook meer lichaamsbewustzijn ontwikkelt en inzicht krijgt in wat jouw stresssignalen zijn.

 

Symptomen en signalen van burn-out, overspannenheid en overmatige stress zijn onder andere mentale en lichamelijke oververmoeidheid, concentratie- en geheugenklachten, slaapproblemen, onrust en onzekerheid. Daarnaast kan stress lichamelijke klachten veroorzaken, zoals hoofdpijn, maagpijn of misselijkheid en spierpijn. 


stress

Mogelijke symptomen

  • Heb je moeite om je te concentreren?
  • Ben je regelmatig angstig en onzeker?
  • Verlang je naar rust, maar lukt het niet om te ontspannen?
  •  Pieker je veel?
  • Heb je nergens echt zin in en kun je moeilijk van iets genieten?
  • Voel je je vaak moe?
  • Slaap je slecht? 

 



burn-out symptomen



Geef jij op drie of meer van deze vragen
'JA' als antwoord?

De kans is groot dat je teveel stress hebt. Je lichaam geeft signalen af die je niet langer kunt negeren. Het wordt tijd om dingen anders te gaan doen. Als je geen actie onderneemt dan is de kans aanwezig dat je in een burn-out terecht komt. Ik wil je graag tijdens de coachgesprekken leren: 

burn-out preventie

Mogelijke ondersteuning

  • (weer) te ontspannen
  • je energiebalans te herstellen
  • je grenzen te voelen en aan te geven
  • met je emoties om te gaan 
  • hoe je stopt met piekeren
  • omgaan met perfectionisme
  • hoe je meer zelfvertrouwen krijgt
  • hoe je terugval kunt voorkomen
  • en nog veel meer.. 


Wat kan ik betekenen bij stress en burn-out preventie? 

We gaan onderzoeken wat bij jou stress veroorzaakt. Wat er nodig is om weer in balans te komen. Het kan zijn dat het leren bewaken van je grenzen of het aanpakken van je neiging tot perfectionisme al voldoende positieve resultaten oplevert. Het kan ook zijn dat de stress door werk en/of privé factoren veroorzaakt wordt. Samen gaan we op zoek naar wat jij nodig hebt om weer in balans te komen. 

burn-out preventie

Mijn werkwijze

Ieder mens is anders, ook in het ervaren van (langdurige) stress. Mijn begeleiding voor mensen met stress en burn-out klachten is daarom altijd op maat gemaakt. Ik kijk samen met jou wat jij nodig hebt om  een burn-out te  voorkomen.
 
Vanuit een empathische houding zal ik je een spiegel voorhouden,  uitnodigen tot (zelf)reflectie en motiveren om in beweging te komen. Met een open vizier zal ik je op een positieve manier begeleiden met gebruikmaking van verschillende coachingsmethoden en –technieken.
 
Onderzoek heeft aangetoond dat herstel bij burn-out in bepaalde fasen verloopt, vandaar dat mijn aanpak ook gefaseerd en gestructureerd is. Ik heb daarvoor een unieke methode ontwikkeld: BALANS, wat staat voor:
 

  • Bewust worden; 
  • Accepteren; 
  • Loslaten; 
  • Aanspreken; 
  • Navolgen; 
  • Stabiliseren. 

 
Ben je benieuwd wat de verschillende fasen inhouden of wat coaching voor jou kan betekenen, neem dan hier contact op voor een vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek. 
Als jij in beweging durft te komen, help ik je graag je doelen te bereiken. 

Stress en burn-out coaching bij Ria Keuker

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Inhoud tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in de https://policies.google.com/privacy?hl=nl [Privacyverklaring). Je kunt je altijd weer afmelden voor deze [cookie-instelling] /redirect-to-page/0ff48049-46ec-44ae-b9c1-dbc858321ef6.

Inhoud tonen