stress en burn-out coaching

Stress en Burn-out coaching

In een op maat gemaakt coachingstraject leer ik je omgaan met stress en help ik je persoonlijke en professionele doelen te realiseren.

relatietherapie

Relatie therapie

Afgestemd op wat er bij jullie speelt, bied ik ondersteuning op de weg naar een relatie met minder  spanningen en meer geluk .

training

Training

Ik geef trainingen in o.a. burn-out en stress
preventie op de werkvloer, persoonlijke
effectiviteit en coachingstechnieken.

Stress en burn-out coaching

Stress en burn-out coaching

Stress en burn-out coaching helpt je in het vinden van antwoord op vragen als:

  • Wat bezorgt jou stress?
  • Hoe ga jij met stress om?
  • Hoe kun je stress verminderen?
  • Hoe kun je burn-out voorkomen of verhelpen?


 Met als doel:

  • Herstel van energie, veerkracht en vitaliteit
  • Inzicht in eigen stressbronnen
  • Bewustwording en versterken van jouw eigen manier van omgaan met stress
  • Herkennen van stressverhogende gedachten en daarmee om leren gaan
  • Aanpakken van stressverhogende omgevingsfactoren
  • Persoonlijke en professionele groei

 

Wat is burn-out?

Iedereen heeft wel eens last van stress. Stress is een normaal onderdeel van het leven en als je regelmatig stress ervaart hoeft dat niet per se ongezond te zijn. 
Een gezonde spanning zorgt ervoor dat we een betere prestatie leveren. Langdurige blootstelling aan een grote hoeveelheid stress kan echter een negatief effect op onze gezondheid  hebben.  Als er dan ook nog onvoldoende ontspanning is, kan dat zorgen voor oververmoeidheid. Langdurige overbelasting of wel chronische stress kan tot overspannenheid of burn-out leiden.

 

Stress, oververmoeidheid en burn-out hoeven niet per se veroorzaakt te worden door werk of werkdruk. Je kunt door allerlei omstandigheden stress ervaren: levensgebeurtenissen, maatschappelijke omstandigheden en ontwikkelingen in je professionele of persoonlijke leven. Daarnaast heeft ook je persoonlijkheid grote invloed op hoe jij met stress omgaat. Eigenschappen als doorzettingsvermogen, discipline en perfectionisme zijn prachtig totdat je erin doorschiet, wat de kans op een burn-out vergroot.

 

Het lijkt vaak alsof een burn-out je ‘ineens’ overkomt. Van het ene op het andere moment kan je niet meer, je bent op en voelt je uitgeput. Vaak heb je signalen van je lichaam genegeerd of over het hoofd gezien. Voor herstel is het daarom belangrijk dat je naast meer inzicht in je eigen gedrag en patronen ook meer lichaamsbewustzijn ontwikkelt en inzicht krijgt in wat jouw stresssignalen zijn.

 

Symptomen en signalen van burn-out, overspannenheid en overmatige stress zijn onder andere mentale en lichamelijke oververmoeidheid, concentratie- en geheugenklachten, slaapproblemen, onrust en onzekerheid. Daarnaast kan stress lichamelijke klachten veroorzaken, zoals hoofdpijn, maagpijn of misselijkheid en spierpijn. 

Mijn werkwijze

Ieder mens is anders, ook in het ervaren van (langdurige) stress. Mijn begeleiding voor mensen met stress en burn-out klachten is daarom altijd op maat gemaakt. Ik kijk samen met jou wat jij nodig hebt om van een burn-out te herstellen of die te voorkomen.
 
Vanuit een empathische houding zal ik je een spiegel voorhouden,  uitnodigen tot (zelf)reflectie en motiveren om in beweging te komen. Met een open vizier zal ik je op een positieve manier begeleiden met gebruikmaking van verschillende coachingsmethoden en –technieken.
 
Onderzoek heeft aangetoond dat herstel bij burn-out in bepaalde fasen verloopt, vandaar dat mijn aanpak ook gefaseerd en gestructureerd is. Ik heb daarvoor een unieke methode ontwikkeld: BALANS, wat staat voor:
 

  • Bewust worden; 
  • Accepteren; 
  • Loslaten; 
  • Aanspreken; 
  • Navolgen; 
  • Stabiliseren. 

 
Ben je benieuwd wat de verschillende fasen inhouden of wat coaching voor jou kan betekenen, neem dan hier contact op voor een vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek. 
Als jij in beweging durft te komen, help ik je graag je doelen te bereiken. 

Stress en burn-out coaching

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Inhoud tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in de https://policies.google.com/privacy?hl=nl [Privacyverklaring). Je kunt je altijd weer afmelden voor deze [cookie-instelling] /redirect-to-page/0ff48049-46ec-44ae-b9c1-dbc858321ef6.

Inhoud tonen